Pages

Tuesday 27 December 2011

3 Awang Import Akan Diuji Skuad Penyu

Kuala Terengganu. 27Disember. Setelah kehilangan Tercio Nunes Machado untuk menghadapi saingan Liga Super tahun depan, skuad penyu mendapat berita gembira dengan kehadiran import kelahiran Liberia iaitu Francis Doe Forkey (26). Francis Doe sebelum ini telah bermain dengan kelab yg menjuarai liga divisyen 1 Mesir, Al-Ahly. Doe memulakan keriernya bersama Liga Perdana Cameroon pada 2002 dan pernah dinobatkan pemain import terbaik dan pemain ketiga terbaik Cameroon yang dipilih oleh Persatuan Bolasepak Cameroon  dan Persatuan Penulis-Penulis Sukan Cameroon. Doe juga pernah bermain di Major League Soccer di Amerika Syarikat, kelab yang sekarang ini diwakili oleh Thierry Henry, New York Red Bulls pada tahun 2007.




Tiba dibumi Darul Iman kelmarin dan terus turun ke padang pada malamnya, Doe menunjukkan persefahaman yang baik dengan rakan-rakan sepasukan. Beliau tenang didepan gol, agresif, tidak tamak dan mempunyai penyudah yang tepat. Menjadi pemain import pilihan para peminat pasukan Terengganu namun Doe perlu membuktikan lagi kebolehan beliau pada pertemuan perlawanan persahabatan terakhir menentang Kelantan Sabtu ini.


Tidak mahu pisang berbuah dua kali, pengurusan PBSNT telah meneliti dengan rapi latar belakang dan sejarah perjalanan karier Francis Doe Forkey. Jika semuanya berjalan dengan lancar dan menepati semua syarat-syarat yang ditetapkan oleh FAM dan PBSNT, Doe akan beraksi untuk pasukan kesayangan kita untuk musim depan.


Erison Da Silva Santos Carnietto


Seorang lagi pemain yang bakal diuji oleh Terengganu ialah  Erison Da Silva Santos Carnietto atau dikenali sebagai Baiano. Berumur 30tahun dan bermain di posisi tengah. Baiano pernah bermain dengan kelab Slavia Sofia di liga Bulgaria pada musim 2011. Tiba untuk sesi pemilihan pada hari esok. Tidak banyak maklumat tentang pemain ini. 


Nana Eshun (29), pemain import dari Ghana bermain di posisi tengah dan penyerang menunjukkan minat untuk bermain dengan Terengganu. Akan tiba beberapa hari lagi untuk sesi pemilihan. Pernah mewakili Udinese (Itali) pada tahun 1999-2001 dan Borussia Dortmund (Jerman) 2001-2002. 


Ketiga-tiga pemain import ini akan diuji Terengganu untuk Piala AFC tahun depan. Terengganu akan menggunakan 3 pemain import untuk saingan Piala AFC. Setelah Muhammadou Sumareh pasti mengikat kontrak dgn Terengganu, Terengganu akan mencari 2 lagi pemain import untuk musim hadapan. 

3 comments:

  1. kemah rapak doh tu . tpi hok 30thun tu takyoh ar. amik hok mude2 je. lame sket boleh simpan

    ReplyDelete
  2. JAHAT NGAT BOSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS..

    ReplyDelete