Pages

Friday 23 December 2011

Nunes Disqualified??

Beberapa hari ini bolasepak kita kecoh apabila FAM tidak meluluskan 9 pemain import yang akan beraksi pada Liga Super dan Liga Perdana semalam. Antara yang menerima nasib tu adalah pemain import Terengganu kelahiran Brazil, Tercio Nunes Machado.(gambar).


Nunes yang berjaya mengikat kontrak bersama seorang lagi pemain dari Gambia, Muhammadou Sumareh (19) berharap dapat bermain untuk pasukan Terengganu.

“Terengganu adalah pasukan yang hebat, saya gembira dapat mewakili Terengganu dan akan berusaha untuk menjulang pasukan Terengganu pada musim 2012 nanti. Saya teruja untuk bermain Piala AFC bersama Terengganu. Malaysia merupakan sebuah negara yang aman dan saya selesa tinggal disini”, katanya ketika di temubual wakil Terengganu FC semalam.

Banyak cerita-cerita yang timbul setelah FAM tidak meluluskan beliau untuk bermain bersama Terengganu. Cerita beliau tidak lulus ujian perubatan adalah tidak benar sama sekali. Sebab utama adalah antara syarat-syarat FAM adalah pemain import mestilah bermain di divisyen 1 liga Asia dan divisyen 2 ke atas pada Liga Eropah. (Nunes bermain di liga divisyen 3 Brazil sebelum ini).

Antara yang menerima nasib yang sama dengan Terengganu termasuk Johor FC, Johor FA, Pahang, Negeri Sembilan, NS Betaria, Felda United serta Selangor PKNS.

Nunes berharap dia akan dapat diberi peluang bermain bersama Terengganu dan masih berharap FAM memberi kelonggaran kepada 9 pemain import yang tidak diluluskan itu. Mungkin liga di Malaysia akan kekurangan kemeriahan dengan 6 pemain import tidak dapat beraksi untuk pasukan di Liga Super dan 3 di Liga Perdana. -Terengganu FC-

4 comments:

  1. fam bajet fifa, bongok.

    ReplyDelete
  2. FAM mmg persatuan paling bongok di dunia...

    ReplyDelete
  3. xley nk kta gitu gok boh.. FAM kbor dh kn syarat2 pmain import awal2 lg.. dh ganu FA wt keje nmpk mcm braluh dh.. sain player last2 minit.. tp langgor syarat jgk.. trima jela.. nsb baek ad gk sorang.. tp hrp2.. ganu dpt rayuan r.. sbb ganu maen afc..

    ReplyDelete
  4. FAM gila kuasa...dah ler tu byk sgt makan duit haram psl tu otak dah xleh miker benda baik...pooodah FAM...

    ReplyDelete